Twitter
Klasyfikacja ICD-10: F80 - Specyficzne zaburzenia rozwoju mowy i języka
A...Z
A
A
B
B
C
C
D
D
E
E
F
F
G
G
H
H
I
I
J
J
K
K
L
L
M
M
N
N
O
O
P
P
Q
Q
R
R
S
S
T
T
U
U
V
V
W
W
X
X
Y
Y
Z
Z
Wielkość czcionki: A | A | A

F80.0 - Specyficzne zaburzenia artykulacji
W tej grupie zaburzeń rozwojowych stopień umiejętności posługiwania się przez dziecko dźwiękami mowy jest niższy od poziomu odpowiedniego dla jego wieku umysłowego, ale poziom umiejętności językowych jest prawidłowy.
Rozwojowe:
- zaburzenie fonologiczne
- zaburzenie artykulacji
Dyslalia<
F80.1 - Zaburzenie ekspresji mowy
Specyficzne zaburzenie rozwojowe, w którym zdolność ekspresji mowy dziecka jest wyraźnie niższa od poziomu typowego dla jego wieku umysłowego, jednak rozumienie mowy mieści się w granicach normy. Mogą występować zaburzenia artykulacji.
Rozwojowa dysfazja lub afazja typu ekspresyjnego
Nie obej
F80.2 - Zaburzenie rozumienia mowy
W tej grupie umiejętność rozumienia mowy nie osiąga poziomu typowego dla wieku umysłowego dziecka. w prawie wszystkich przypadkach wyraźnie zaburzona jest także ekspresja mowy. Częste są nieprawidłowości w tworzeniu dźwięków-słów.
Wrodzone zaburzenia percepcji słuchowej
Rozwojowa:
- dysfazj
F80.3 - Nabyta afazja z padaczką (Zespół Landau-Kleffnera)
Normalnie rozwijające się dotychczas dziecko traci umiejętności rozumienia i ekspresji mowy, zachowując przy tym ogólną inteligencję. Zaburzenie rozpoczyna się zwykle pomiędzy 3 a 7 rokiem życia dziecka, które traci wtedy te umiejętności w ciągu dni lub tygodni. Początek zaburzeń idzie w parze ze zm
  • login
  • login
  • login
  • login
  • login
  • login
  • login
  • login
  • login
  • login
  • login
Data aktualizacji strony: 2024-05-14

Informujmy, że portal onkologia-online.pl, korzysta z plików cookie (ciasteczka). Aby uzyskać więcej informacji o ich wykorzystywaniu,
przejdź do Polityki Prywatności. Kliknij "akceptuję" aby to okno nie pokazywało się więcej

Akceptuję