Klasyfikacja ICD-10: F81 - Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych
F81.0 - Specyficzne zaburzenie czytania
Główną cechą jest specyficzne i znaczne upośledzenie rozwoju umiejętności czytania, którego nie tłumaczy wyłącznie wiek umysłowy dziecka, obniżenie ostrości wzroku lub nieadekwatny proces nauczania. Upośledzone mogą być wszystkie następujące funkcje: umiejętność rozumienia tekstu czytanego, rozpozna
F81.1 - Specyficzne zaburzenie ortografii
Główną cechą jest specyficzne i znaczne upośledzenie rozwoju umiejętności ortograficznych (przy braku w wywiadzie specyficznego zaburzenia czytania), którego nie tłumaczy wyłącznie niski wiek umysłowy, obniżenie ostrości wzroku lub nieadekwatny proces nauczania. Upośledzona jest zarówno zdolność ust
F81.2 - Specyficzne zaburzenie umiejętności arytmetycznych
Obejmuje specyficzne upośledzenie umiejętności arytmetycznych, którego nie da się wyjaśnić wyłącznie ogólnym upośledzeniem umysłowym lub nieadekwatnym procesem nauczania. Upośledzenie to dotyczy raczej podstawowych umiejętności rachunkowych: dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia niż bardziej a
F81.3 - Mieszane zaburzenie umiejętności szkolnych
Stanowi ono źle zdefiniowaną, rezydualną kategorię zaburzeń, która obejmuje zarówno znaczne upośledzenie umiejętności arytmetycznych, jak i czytania lub ortografii. Umiejętności tych nie można wytłumaczyć wyłącznie ogólnym upośledzeniem umysłowym lub nieadekwatnym procesem nauczania. Kategoria ta po
F81.8 - Inne zaburzenia rozwojowe umiejętności szkolnych
Rozwojowe zaburzenie ekspresji mowy
F81.9 - Zaburzenie rozwojowe umiejętności szkolnych, nie określone
Niezdolność nabywania wiedzy BNO
Uczenia się:
- niezdolność BNO
- zaburzenie BNO
Uczenia się:
- niezdolność BNO
- zaburzenie BNO
NOWOŚCI w SERWISIE
Legislacja
Wyszukaj w serwisie
Reklama:
Stosujemy się do standardu HONcode dla wiarygodnej informacji zdrowotnej:
sprawdź tutaj.
Data aktualizacji strony:
2024-05-14